De nieuwe campagne om jongeren bewust te maken van Covid-109
Bijgewerkt op 28 november 2022 door pierre
Ontdek de nieuwe sensibiliseringscampagne voor jonge Brusselaars over Covid-19
De gezondheidscrisis is ernstig geworden. Tijdens de eerste golf van covid vroegen mensen zich af of deze beroemde covid geen hoax was. Niemand kende iemand die covid had gehad... In deze tweede golf beseffen we dat de crisis ernstig is. Iedereen kent wel iemand die in het ziekenhuis heeft gelegen. We zijn verre van beweringen "Covid is een griep", “Covid doodt minder mensen dan aids”… Op 12 december meldt de WHO wereldwijd dat 1.5 miljoen mensen zijn overleden aan covid -19. Ter vergelijking: aids doodt 690.000 mensen.
In België voelen Brusselaars zich in de steek gelaten door de overheid. Naar aanleiding van hun luisterend oor besloot de Cocom een sensibiliserings- en communicatiecampagne onder hun aandacht te brengen.
Je hebt de nieuwe metgezel nog niet gezien “Covidbrekers” ? Ontdek hieronder de korte video die je zal herinneren aan het leven van vroeger! Met deze communicatiecampagne: ongepubliceerd is positief, inclusief en gericht op samenwerking, hoopt ze jongeren te sensibiliseren. Dit is inderdaad het belangrijkste doel, om jongeren tussen de 18 en 25 jaar eraan te herinneren dat hoe eerder we ons tegen het virus blokkeren, hoe sneller we zullen terugkeren naar een normaal leven.
Hieronder de video die de Covid Breakers-campagne laat zien (deze video bevat achtergrondmuziek en tekst: Ik hou vol, want ik wil reizen, flirten, delen, dansen zoals vroeger, #jesuisuncovidbreaker):
De communicatiecampagne Covid Breakers kwam tot stand met en voor jongeren. Elk persoonlijk gebaar telt om de verspreiding van Covid-19 tegen te gaan. Dus, klaar om lid te worden van de Covid Breakers-community? pic.twitter.com/McFnBZMyro
— Brussel/Brussel (@rbc_bhg) 12 december 2020